ID Lock 150 Varning

Generell info kring Z-Wave
Post Reply
HardLoXZ
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 23 Feb 2020, 17:43
4

Jag har haft ett ID Lock 150 nu i 1,5 år och har varit nöjd.
För ett par veckor sedan så när jag kom hem så tände sig inte displayen när jag kom hem. Slog koden på den släckta displayen och dörrlåset öppnade sig långsamt. Trodde det var slut på batteri men det blev ingen skillnad vid byte. Har låset uppkopplat via homey men det gick inte att öppna med den heller. Fabriks återställde men displayen lysder inte nått mer och batterierna drog ur sig över natten.

Monterade bort låset och inspekterade inuti och ser att kretskortet bakom displayen är vattenskadat.
Det sitter ingen packning där displayen sitter monterad samt själva displayen har böjt sig så man kunde
känna att den satt lös om man tryckte på kanterna när den var monterad.

Min ytterdörr sitter under ett litet tak men efter de blåsiga dagarna vi har haft nu i vintern så stod regnet på
tvären så naturligtvis så blir låst utsatt för vatten.

Jag tror att med en riktig tätning av displayen så hade låset klarat sig så man blir besviken på fabrikanten
som hävdar att deras produkt är gjord för den nordiska marknaden och inte anser att stormar och regn händer här.

Bytt till Yale Doorman och hoppas att det är bättre kvalitet men hoppas inte för mycket än.
Attachments
1.jpg
HardLoXZ
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 23 Feb 2020, 17:43
4

Alla bilder kom inte med.
Attachments
4.jpg
HardLoXZ
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 23 Feb 2020, 17:43
4

Mer bilder
Attachments
3.jpg
HardLoXZ
Ny medlem
Posts: 4
Joined: 23 Feb 2020, 17:43
4

Kretskortet som visar tydliga tecken på vattenskada.
Attachments
5.jpg
forumadmin
Site Admin
Posts: 276
Joined: 10 Dec 2011, 11:43
12

Har du kontaktat ID Lock ang. detta? Vad säger de?
Systemfel
Medlem
Posts: 384
Joined: 14 Jan 2015, 01:02
9

Tror att du skulle kunnat skicka tillbaka den där och få en ny.. står i manualen att man inte får högtrycks tvätta dörrarna låsen sitter på .. men slagregn borde ju låset absolut tåla . mitt lås ballade ur tog diskussion med idlock och sen vände jag mig dit jag köpt den och fick en ny utan kostnad..
så det har varit bara bra när det väl klabbat..
kör Hc3 och det fungerar bättre och bätttre sakta men säkert :D
SbMicke
Ny medlem
Posts: 1
Joined: 30 Jul 2018, 17:08
5

Lite sent på här men i alla fall..

Jag fick samma typ av vattenskada på mitt ID Lock 150 för lite över ett år sen och fick det utbytt utan problem.

Man ser att det nya låset har typ silikon eller liknande över kretskortet vilket inte fanns på det gamla.
Post Reply