Hallå i kylan Har en fundering och jag har inte en susning hur mn gör detta inte ens säkert det går eller är kanske för jobbigt att göra men får ju ställa frågan i allfall..
kan man hämta en tid från en global veriabel och sätta in den i rule("trueFor(00:05,sensor:safe)
I trueFor tiden 00:05 delvis så om man kan ändra tiden genom en Quick App med hjälp av en Globalvariabel Tex
Så TrueFor( $Tid == 'Value',sensor:safe ? delvis den läser siffrorna från variablen... Hoppas ni förstår
Jag har ju gjort så här som test och det fungerar ju om man har gjort några förinställda tider i en variabel som den kan välja .
och detta kan ju säkert snyggas till dock så det blir mindre rader kod.. Funderar på att kunna göra lite Qa styrningar av rumen delvis finns en qa per rum så kan man ändra värdena i det rummet..
Har lyckats göra en till Min dotters rum där hon kan styra om det ska vara i gång ändra lite men det blir väldigt mycket kod ..
Code: Select all
rule("trueFor(00:20,Rorelse_Rum2:safe) & $Rum2_Auto_Off=='20' & Taklampan_Rum2:isOn & 06:00..21:00 & $Styrning=='On'=> log('Bel tak (Släcker Belysning) ingen rörelse 20 Min Rum2'); Taklampan_Rum2:off")
rule("trueFor(00:15,Rorelse_Rum2:safe) & $Rum2_Auto_Off=='15' & Taklampan_Rum2:isOn & 06:00..21:00 & $Styrning=='On'=> log('Bel tak (Släcker Belysning) ingen rörelse 15 Min Rum2'); Taklampan_Rum2:off")
Ha en go Dag /kväll Natt nu och alla ideer är absolut välkommna oavsett