Smart Lights V1.4.3 - All-In-One Light & Motion Scene

Hjälp varandra att vara kreativa för att göra hemmet mer bekvämt.
Post Reply
zorro
Medlem
11

Är det någon som testat denna och fått det att fungera :mrgreen: :mrgreen:
http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Jag får det inte att funka men man är ju inte den "vassaste kniven i lådan" när det gäller Lua
Fibaro fantastic
Aktuell HC2 Version: 4.520
jompa68
Proffsmedlem
12

Jag har kört den ett tag men har nu gått över till GEA av Steven. Smart Lights fungerar bra men jag vill ha allt i en scen istället för flera SL (en för varje rum)
Vad har du problem med?
zorro
Medlem
11

Jag fattar inte instruktionerna tror jag :mrgreen: :mrgreen:

he parts that you edit:

Code:
--[[

motionSensorID = 435; Denna Fattar jag
LuxSensorID = 438; Den här med
AutoLightsVdId = 198; -- The virtual device ID if you use the automatic lights timer. Vad är detta??

sleepState = "SleepState"; --Sleep globalstate variable. Vad är detta
timeOfDay = "TimeOfDay"; --Time of Day Global variable. Vad är detta
presentState = "PresentState"; --Present state Global variable. Vad är detta
Fibaro fantastic
jompa68
Proffsmedlem
12

AutolightsVdId är en virtuell enhet från rafal.m på fibaros forum, behövs inte om man inte har den från början. Sätt då ett nummer som du inte har idag i din miljö
sleepstate och timeofday och Presentstate är fördefinerade variabler som behövs.
zorro
Medlem
11

Alltså ett id på en virtuell enhet som jag inte har
har jag fattat de rätt då
och sedan bara skapa Global variable för resten
Fibaro fantastic
jompa68
Proffsmedlem
12

Yes :)
zorro
Medlem
11

Lysande ska testa :mrgreen: :mrgreen:
Fibaro fantastic
andarv
Medlem
10

jompa68 wrote:Jag har kört den ett tag men har nu gått över till GEA av Steven. Smart Lights fungerar bra men jag vill ha allt i en scen istället för flera SL (en för varje rum)
Vad har du problem med?
Jag är inte heller riktigt sugen på att gå över till smart lights, ger inte någon direkt utökad funktionalitet z som jag är i behov av.
Däremot lät det intressant att samla allt i en scen. Men var kan man hitta information om GEA som inte är på franska? Klarar mig på en restaurang men i dessa fall står jag ganska slätt.
jompa68
Proffsmedlem
12

Om du laddar ner gea så finns det engelsk beskrivning i filen. Sen hjälper jag till förstås. Den versionen som är ute nu fungerar ej på senaste betan men jag har givetvis en patchad version som kommer bli publicerad snart. :)
andarv
Medlem
10

Tog hem koden för att titta lite i den, vid en första anblick så ser det ut som det går att hantera ganska mycket mer än belysningsstyrning med den.
Kan bli något, men det krävs nog lite arbete med att översätta allt till EN el. SV eftersom det är inarbetat en hel del franska ord som local id.
Om jag stöter på patrull så kanske jag hör av mig.
Men eftersom att det verkar gå göra relativt mycket mer än bara hantera belysningsstyrningen så måste jag fråga vad du använder den till? Och använder du LUA schueduler också eller inte? Mycket går ju att göra i dem båda, samtidigt som det känns lite onödigt att ha båda arbetades i systemet.
Post Reply