virituell larm scen

Hjälp varandra att vara kreativa för att göra hemmet mer bekvämt.
Post Reply
nohed
Medlem
Posts: 88
Joined: 20 Apr 2013, 14:10
11

Har en scen som som ser ut så här

selfId = fibaro:getSelfId()
fibaro:setGlobal("Familjens_status", "borta");
fibaro:setGlobal("Larm", "På");
fibaro:call(selfId, "setProperty", "ui.status.value", "Larmet aktiveras om 2 min")
fibaro:sleep(60000);
fibaro:call(selfId, "setProperty", "ui.status.value", "Larmet aktiveras om 1 min")
fibaro:sleep(60000);
fibaro:call(selfId, "setProperty", "ui.status.value", "Borta")
fibaro:call(selfId, "setProperty", "ui.larm.value", "Aktiverat")
fibaro:call(62, "sendDefinedPushNotification", "10");
fibaro:call(160, "sendDefinedPushNotification", "10");
fibaro:call(131, "setArmed", "1")
fibaro:call(129, "setArmed", "1")
fibaro:call(130, "setArmed", "1")
fibaro:call(107, "setArmed", "1")
fibaro:setGlobal("Simu_presence", "On");
fibaro:startScene(71)

min fråga är nu så här
försöker få in ett avsnitt i koden där om en dörr är öppen så fortsätter inte scenen utan säget till i status fönstret att *** dörr är öppen någon som har ett bra förslag.Men är ingen dörr öppen så fortsätter koden.
Nex
Proffsmedlem
Posts: 554
Joined: 21 Nov 2013, 18:33
10

Hmm, behövs det en virtuell enhet för detta? :) Allt det här gör ju redan Fibaro-apparna i grundutförandet? :) När jag larmar på så räknar det snyggt ner i sekunder för de enheter som har delay och om en dörr är öppen så måste jag godkänna detta för att larma vidare...
nohed
Medlem
Posts: 88
Joined: 20 Apr 2013, 14:10
11

Ja så kan man göra om man vill;)

men vill försöka ha in den i min virutuella scen :)
Post Reply