Har en scen som som ser ut så här
selfId = fibaro:getSelfId()
fibaro:setGlobal("Familjens_status", "borta");
fibaro:setGlobal("Larm", "På");
fibaro:call(selfId, "setProperty", "ui.status.value", "Larmet aktiveras om 2 min")
fibaro:sleep(60000);
fibaro:call(selfId, "setProperty", "ui.status.value", "Larmet aktiveras om 1 min")
fibaro:sleep(60000);
fibaro:call(selfId, "setProperty", "ui.status.value", "Borta")
fibaro:call(selfId, "setProperty", "ui.larm.value", "Aktiverat")
fibaro:call(62, "sendDefinedPushNotification", "10");
fibaro:call(160, "sendDefinedPushNotification", "10");
fibaro:call(131, "setArmed", "1")
fibaro:call(129, "setArmed", "1")
fibaro:call(130, "setArmed", "1")
fibaro:call(107, "setArmed", "1")
fibaro:setGlobal("Simu_presence", "On");
fibaro:startScene(71)
min fråga är nu så här
försöker få in ett avsnitt i koden där om en dörr är öppen så fortsätter inte scenen utan säget till i status fönstret att *** dörr är öppen någon som har ett bra förslag.Men är ingen dörr öppen så fortsätter koden.
virituell larm scen
Hmm, behövs det en virtuell enhet för detta? Allt det här gör ju redan Fibaro-apparna i grundutförandet? När jag larmar på så räknar det snyggt ner i sekunder för de enheter som har delay och om en dörr är öppen så måste jag godkänna detta för att larma vidare...