ID lock 150

Jsturess
Ny medlem

07 Aug 2018, 20:38

Jsturess wrote:
05 Aug 2018, 22:24
Någon som har samsungs smartthings hub och idlock 150? Kommer min smartthings hub hitta låset och kommer jag kunna använda någon av de funktioner som idlock erbjuder?
Efter lite sökande så hittade jag svar på min egen fråga, ja det verkar som om det funkar kanon
http://smartthings.rboyapps.com/
alexndr
Medlem

12 Aug 2018, 00:25

Installerade nya alkaliska Varta batterier i söndags. Nu, mindre än en vecka senare har låset börjat spela "Twinkle, twinkle .. " efter upplåsning vilket enligt manualen betyder att det är dags att byta batterier. Innan jag hade Z- wave modulen installerad hade jag använt samma batterier flera månader.

Någon med liknande erfarenheter?
Johannes
Ny medlem

12 Aug 2018, 01:00

alexndr wrote:
Installerade nya alkaliska Varta batterier i söndags. Nu, mindre än en vecka senare har låset börjat spela "Twinkle, twinkle .. " efter upplåsning vilket enligt manualen betyder att det är dags att byta batterier. Innan jag hade Z- wave modulen installerad hade jag använt samma batterier flera månader.

Det det är ett fel de jobbar på att felsöka. Jag har lämnat data och mätningar av spänning till dem.
Säkert bra om alla som har felet kontaktar id lock själva så de får alla rapporter om felet.
alexndr
Medlem

12 Aug 2018, 09:39

Johannes wrote:
alexndr wrote:

Det det är ett fel de jobbar på att felsöka. Jag har lämnat data och mätningar av spänning till dem.
Säkert bra om alla som har felet kontaktar id lock själva så de får alla rapporter om felet.
Aha, trodde bara det gällde rapporteringen av lågt batteri till HC2. Jag har redan kontaktat ID- lock supporten gällande det och som du säger svarar de att flera redan rapporterat samma problem och att de jobbar på det.
Johannes
Ny medlem

12 Aug 2018, 09:47

alexndr wrote:
Johannes wrote:
alexndr wrote:

Aha, trodde bara det gällde rapporteringen av lågt batteri till HC2. Jag har redan kontaktat ID- lock supporten gällande det och som du säger svarar de att flera redan rapporterat samma problem och att de jobbar på det.
Tänkte att detta var samma källa till problemet med att den läser batterier fel. Kanske, kanske inte, nu när jag läser det så var det ju som du säger en annan symtom.
alexndr
Medlem

13 Aug 2018, 07:26

Johannes wrote:
12 Aug 2018, 09:47
alexndr wrote:
Johannes wrote:

Tänkte att detta var samma källa till problemet med att den läser batterier fel. Kanske, kanske inte, nu när jag läser det så var det ju som du säger en annan symtom.
Och nu orkar inte motorn låsa upp längre. 1 veckas driftstid för en laddning batterier. Får ta det med supporten.
wic
Ny medlem

13 Aug 2018, 21:32

Jag har installerat låset och allt fungerar med z-wave (dvs man kan låsa/låsa upp). Registrering av pinkoder fungerar hur bra som helst, men jag lyckas inte registrera RFID-taggarna som följer med. :x

Jag gör enligt instruktionen,dvs trycker
Masterkod *
1 *
6 *
1 * (kodplats 1)
Håller sen upp brickan mot låset...
Nu händer det saker (ibland). Den blinkar blått och piper lite med jämna eller kanske ojämna mellanrum under några sekunder. Enligt manualen ska man trycka #. Jag gör det. Oklart vad som händer nu. Ibland blinkar det rött iland händer nåt annat. Hur länge ska man hålla upp brickan? Ska man trycka #? När ska man trycka #?

Så fan vet. Jag tror jag har lyckats regga en bricka igår, men den funkade inte idag när jag provad. Den funkade igår.

Kan någon vänlig själ förklara exakt hur man ska göra?
Post Reply