Fibaro Wall Plug styr inte längre fläkt

Post Reply
roffen
Medlem
Posts: 32
Joined: 30 Apr 2015, 17:37
8

Jag har en väggfläkt som styrs av/på av en Fibaro Wall Plug. För några veckor sedan slutade den att fungera. Pluggen slår till och från men fläkten reagerar inte. Bytte efter lite tester till en ny Wall Plug. Fungerar inte med denna heller. Fläkten går om jag tar bort pluggen. Och pluggen kan styra lampor t ex.

Funkar med plugg från TKB.

Misstänker att problemet uppstått vid någon uppdatering av HC2...

Några idéer? (helst inte LUA)

/Rolf
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

Funkar det om du manuellt slår på mer pluggens knapp?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

roffen
Medlem
Posts: 32
Joined: 30 Apr 2015, 17:37
8

Nej, det gör det inte.
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

roffen wrote:Nej, det gör det inte.
Får du någon indikation på förbrukning från pluggen i HC2 när du försöker starta? Jag tänkte att motorn kanske drar för mycket ström i starten...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

roffen
Medlem
Posts: 32
Joined: 30 Apr 2015, 17:37
8

En av gångerna jag provade så visade den 1,2W, annars ingen förbrukning. Som sagt, det klickar i den och den byter färg. Så allt ser rätt ut, men den matar ingen spänning till fläkten. Provat att öka värdet på Overload safety switch till max, men det hjälpte inte.
MastrUsr
Medlem
Posts: 202
Joined: 25 Apr 2017, 07:24
6

roffen wrote:En av gångerna jag provade så visade den 1,2W, annars ingen förbrukning. Som sagt, det klickar i den och den byter färg. Så allt ser rätt ut, men den matar ingen spänning till fläkten. Provat att öka värdet på Overload safety switch till max, men det hjälpte inte.
Skumt... Kan du mäta om där är spänning i den vid påslag?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

roffen
Medlem
Posts: 32
Joined: 30 Apr 2015, 17:37
8

Nja, lite svårt att komma åt att mäta. Men brytaren har inga problem med en vanlig lampa. Antar att den inte gillar hur just fläkten beter sej när den startar. Får nog byta till brytare av annat fabrikat... Synd, annars har jag tyckt att Fibaros brytare är bättre än andras.
Post Reply